کد مطلب:68615 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:215

زیر شمشیرها پس از آتش زدن دَرِ خانه











.

بار دوم كه اهل سقیفه به خانه ی امیرالمؤمنین علیه السلام حمله كردند، و درب خانه را آتش زدند و شكستند و بدون اجازه وارد شدند و حضرت زهرا و حضرت محسن علیهماالسلام را بین در و دیوار قرار دادند و جراحات سنگینی بر ایشان وارد كردند كه منجر به شهادت هر دو گل پیامبر صلی اللَّه علیه و آله گردید، و طناب به گردن امیرالمؤمنین علیه السلام انداختند و شمشیرها بر سر امیرالمؤمنین علیه السلام گرفتند و به اجبار آنحضرت را برای بیعت به مسجد آوردند و در همان حال ابوبكر بر فراز منبر بود و عمر می گفت: بیعت كن وگرنه تو را می كشیم! در چنین حالتی امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود:

ای مسلمانان، ای مهاجرین و انصار، شما را بخدا قسم می دهم آیا از پیامبر صلی اللَّه علیه و آله نشنیدید كه در روز غدیر خم چه می فرمود؟!!

سپس حضرت آنچه پیامبر صلی اللَّه علیه و آله بطور علنی نزد عموم مردم فرموده بود برایشان یادآور شد، و همه تصدیق می كردند و می گفتند: آری بخدا قسم شنیدیم. شاید بتوان گفت كه شیرین ترین و تلخ ترین احتجاج به غدیر همین مورد است كه صاحب غدیر از زیر شمشیرهای آخته ای كه بر سر او گرفته اند و از حلقومی كه در فشار طناب غاصبین بود، نام غدیر را بر زبان جاری نموده است!

[صفحه 43]



صفحه 43.





    1. بحارالانوار: ج 28 ص 273.